30 ianuarie 2014

joi, ianuarie 30, 2014
Lenovo to Acquire Motorola Mobility from Google

Până mai deunăzi reprezentanții de la Motorola Mobility, companie deținută de Google, ne împărtășeau cu optimism planurile lor privind realizarea de dispozitive modulare și telefoane ieftine, de 50 de dolari, fără să dea semne că ar exista probleme. Cu toate acestea, Google a emis ieri un comunicat de presă prin care ne face cunoscut faptul că a ajuns la o înțelegere cu Lenovo, compania chineză urmând să cumpere afacerea Motorola legată de fabricarea de smartphone-uri. În urma tranzacției, Google va primi aproximativ 2,91 miliarde de dolari (suma este supusă unor modificări), iar Lenovo va deveni proprietara drepturile de marcă, inclusiv asupra terminalelor realizate de Motorola sub patronajul Google (Moto G, Moto X), precum și a peste 2000 de brevete deținute de Motorola. Totuși, cea mai mare parte a portofoliului de brevete Motorola va rămâne în proprietatea Google, gigantul din Mountain View urmând să-i furnizeze producătorului Lenovo ”know-how-ul” sub licență. De fapt, Google arată destul de clar că nu este interesată atât de mult de ”munca murdară” depusă pentru producerea de smartphone-uri.    

Prețul de circa 2,91 miliarde de dolari va fi plătit astfel: 1,41 miliarde de dolari la încheierea tranzacției (660 de milioane în numerar și 750 de milioane de dolari în acțiuni Lenovo) și 1,5 miliarde de dolari printr-un bilet la ordin a cărei scadență este fixată peste 3 ani. Reprezentanții companiei Lenovo au explicat că nu vor exista concedieri în rândul personalului de la Motorola, iar entitățile care operează în Statele Unite ale Americii vor fi păstrate. Este foarte probabil ca acordul să se fi încheiat numai din dorința Lenovo de a intra pe piețele din SUA și America Latină, regiuni în care Motorola ocupă locul trei printre producătorii de smartphone-uri. De altfel, compania chineză recunoaște că a pus ochii pe Motorola înainte ce aceasta să ajungă în mâinile colosului Google. Prin această tranzacție, Lenovo își va consolida poziția și pe piețele statelor din Europa Occidentală. Pe piețele din Asia și din alte regiuni cu economii în curs de dezvoltare, smartphone-urile Lenovo sunt destul de populare, dar în clasamentul mondial pe acest domeniu compania se mulțumește cu locul cinci. Pe de altă parte, nu este mai puțin adevărat că Lenovo crede în succesul vânzărilor de smartphone-uri Motorola pe imensa piața din China.

Potrivit șefului Lenovo, această tranzacție a fost inițiată de către conducerea Google, negocierile fiind începute în luna noiembrie a anului trecut. După finalizarea acordului, uzând de punctele forte ale ambelor mărci (Lenovo și Motorola), Lenovo se așteaptă ca vânzările sale de smartphone-uri să crească la 100 de milioane de unități pe an. În anul precedent, Lenovo a vândut numai 45,5 milioane de telefoane, dar compania aproape că şi-a dublat obiectivele planificate şi speră să menţină acest ritm şi în cursul anului curent. În fine, să ne reamintim că în 2011 Google a cumpărat Motorola Mobility pentru 12,5 miliarde de dolari, iar acum, dacă excludem valoarea stocată în brevetele păstrate de compania din Mountain View, s-ar putea spune că Lenovo a beneficiat de o reducere substanțială la cumpărarea activelor Motorola.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu